2008. december 28., vasárnap

Beigli

A beiglivel meg a kaláccsal úgy vagyok, hogy év közben mindig jobban sikerül, mert akkor nincs tétje a dolognak. Most a beigli szép lett, jó lett, a tölteléket kivéve. Miután karácsonyra végre kaptam digitális konyhai mérleget, ezután lemérem a kalácshoz készített mák- és diótöltelékemet, maximum kevesebb tejjel készítem és legközelebb azt fogom beletenni. Itt találtam még használható tanácsokat, ami később jól jöhet.

Egy szakács barátnőmtől kaptam ezt a receptet.


Beigli

50 dkg liszt
20 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 dkg élesztő
1 dkg só
1,5 dl tej
1 db tojássárgája

Hűvös helyen készítjük. Az élesztőt langyos tejben felfuttatjuk és a többi hozzávalóval összegyúrjuk, hogy nyújtható legyen. Hideg helyen 15-20 percig pihentetjük, konyharuhával letakarva. 14 vagy 28 dkg-os darabokat mérünk ki, ezeket 3 mm vékonyra nyújtjuk, a tésztával azonos súlyú tölteléket elkenünk rajta. Feltekerjük, hogy a hajtás alul, középen legyen.

Tepsibe tesszük, megkenjük a tetejét tojássárgával. Hagyjuk megszáradni. Ha tapintásra száraz és hajszálrepedéses, akkor megkenjük fehérjével. A száradás alatt langyos helyen pihentetjük. Ha megszáradt 200-220 fokos sütőben sütjük.

Akkor jó, ha beleszúrsz hurkapálcával vagy fogvájóval és nem ragad a szúrkálóra.


Én most másfél adag tésztából 7 rúdat készítettem, vékonyak lettek. Legközelebb 28 dkg tésztából készítem a rudakat (vagy amennyi kijön egy harmad adag tésztából). És legközelebb készítek gesztenyéset is, töltelék recept itt.

Elgondolkodtam azon, hogy ha nem akarunk belefulladni a sütibe, nem fogok beiglin vagy kalácson kívül mást sütni ünnepekkor, sajnos kár a fáradtságért. :( Háát, legalább pihentebb leszek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése