2008. december 11., csütörtök

Leveles tepertős pogácsa

Receptet itt találtam. Annyit változtattam, hogy 280 g kefirt tettem bele, pont két dobozzal, nem kaptam töpörtyűt, 250 g vöröshagymás tepertőkrémet használtam, és a tetejét elfelejtettem megkenni tojással, de az nem hiányzik senkinek. :) Azért majd szeretném kipróbálni darált töpörtyűvel is.

A recept:

Leveles tepertős pogácsa

Hozzávalók:
500 g finomliszt
30 g friss élesztő
só, bors
1 tojás
280 g kefír
300 g tepertő (250 g tepertőkrém)

A kefirt meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt. Hozzákevertem egy teáskanál sót és a tojást. Kanalanként adagoltam a lisztet, amíg közepesen lágy tésztát nem kaptam. Lisztezett pulton dagasztottam egy kicsit, majd cipóvá formáztam és folpackkal letakartam fél órára.

(Közben aprítógépbe tettem a tepertőt és addig berregtettem, amíg majdnem homogén krém nem lett belőle. Ekkor beletettem egy tk sót és némi frissen őrölt borsot.)- ehelyett a tepertőkrémet elkevertem némi őrölt borssal.

A fél óra leteltével kinyújtottam a tésztát téglalap alakba és egyenletesen rákentem a krémet.

3-ba hajtottam, mint egy levelet. A hajtogatás iránya mindegy, csak arra kell figyelni, hogy mindig ugyanúgy csináljuk. 30 perc pihentetés következett folpack alatt. Összesen ötször hajtogattam. Közben néhány helyen szivárgott kissé a tepertőkrém, de ezért nem kell aggódni.

Az ötödik hajtogatás után 2-3 cm vastagra nyújtottam a tésztát, majd éles késsel berácsoztam a tetejét.

Közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam, úgy hogy minél kevesebb "hulladék" keletkezzen. A pogácsákat sütőpapírra ültettem (itt jönne, hogy a tetejét megkenem felvert tojással :) ).

220 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.

Igyekeztem, hogy minél kevesebb maradék legyen, nem zavart, ha nem tökéletes alakúak a pogácsák. 46 darab lett, ebből egy készült maradékból.



Tapasztalat: legközelebb több sót teszek bele, mondjuk két teáskanállal és rögtön kisütöm, nem pihentetem... érdemes próbálkozni még vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése