2008. december 16., kedd

Mézeskalács

Ezt a receptet anyukámtól kaptam. Ő kezdett el mézeskalácsot sütni, aztán valahogy én vettem tőle át a stafétát. Régebben cukormázzal díszítettük, de amióta szalmonellás volt a család, hanyagoljuk a nyers tojást.

Mézeskalács

76 dkg liszt
34 dkg porcukor
2 evőkanál szódabikarbóna
10 szem őrölt szegfűszeg őrölt fahéj
kakaópor
5 dkg margarin
4 tojás
4 evőkanál méz

A száraz hozzávalókat összekeverjük és hozzáadjuk a margarint, a mézet és a tojást, az egészet jól összedolgozzuk. A tésztát pihentetjük (nekem most fél órám volt erre), majd 3 mm vastagra kinyújtjuk, kiszúró formával kiszaggatjuk. Kizsírozott tepsibe tesszük, tojással megkenjük, közepesen meleg sütőben világosbarnára sütjük. Azután szoktam díszíteni, miután tojással megkentem, Francia drazsét, sótlan földimogyorót és sótlan napraforgómagot teszek rá.

Négy nagy tepsinyi adag lett. A mézeskalácsok a sütés után finom puhák, rá pár órára megkeményednek, aztán szépen lassan puhulnak újra vissza. Már próbáltam több mézzel is (egyszer egy kis üvegel beletettem), a mézeskalácsok puhák maradtak, de nem lehetett őket feltenni a karácsonyfára, mert eltörtek a függesztésnél.



Cukormázat így lehetne rá készíteni: egy tojásfehérjét felverünk, hozzáadunk 12 dkg porcukrot, jól kikeverjük. Ha szálat húzunk belőle és nem folyik szét, akkor jó. Estétől reggelig megszárad.

ui: az idei mézeskalács nem száradt ki, azt hiszem azért, mert eddig túl vékonyra nyújtottam és túl sokáig sütöttem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése