2008. november 5., szerda

Croissan

Történt az, hogy meg kellett menteni a végtől a maradék birsalmalekvárt. :) Olyan receptet kellett választani, aminél nem gond, ha félúton elfogy a lekvár, lehet mással is pótolni. Így ma croissant sütöttem, a másik fele pedig sajtos-virslis lett. A receptet itt találtam. Igaz, ma csak fél adagot sütöttem, de beírom az eredeti mennyiségeket, mert legközelebb úgyis azt fogom használni.

Croissan

75 dkg sima liszt
2 kávéskanál só
2 tojás
2 dl joghurt
2 dl tej
5 dkg élesztő +1 kávéskanál cukor

A tejben felfuttatjuk az élesztőt, és a tésztát összedolgozzuk. Az összedolgozott tésztát már nem kell külön keleszteni, a műveletek egymás után következnek.
8 gombócot készítünk, és nagyobb palacsinta nagyságúra nyújtjuk őket.

Ebből 7 „palacsintára” 1 fagyos margarint ráreszelünk, egymás tetejére rakjuk, legfelül az üres nyolcadikkal beborítjuk, és vékonyra nyújtjuk, amennyire csak lehet (legalább 80 cm átmérőjűre), minél vékonyabb legyen.
32 felé vágjuk, átlósan, hosszú, egyenlő szárú háromszögekre.
Lekvárral vagy hosszában négy részre vágott virslivel töltöttem őket, majd szorosan feltekertem.

Tetejét tojással megkentem, a virsliseket megsóztam és egy vékony szelet sajtot tettem a tetejükre.
220 fokra előmelegítjük a sütőt, és 15 percig sütjük.

Ééés, nem folyt ki a lekvár, pedig tartottam tőle. :)

Egy kifogás lehet ellene, azt leszámítva, hogy túl gyorsan fogy :) a lekvárosakat meg kellett volna szórni forrón porcukorral.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése