2008. november 24., hétfő

Gyúrt rétes

Ezt a receptet szó szerint találtam, a volt munkahelyemen valaki a fénymásolóban hagyta. Hálás vagyok a feledékenységéért! :)
Holnap lesz anyukám szülinapja és megkavartuk az időpontokat, végülis ma mentünk köszönteni, úgyhogy bevállaltam a sütit. :) A rétest otthon összeállítottam és nála sütöttük meg elektromos sütőben, megnéztem 200 fokon. A fényképet is a mobilommal készítettem stikában. :) Türelmetlen voltam, hamar melegében felvágtam, "hálából" töredezett lett.

Gyúrt rétes

A tésztába:
30 dkg rétesliszt
késhegynyi só
1 tojás
2 dl tejföl
1 csapott evőkanál margarin

A tésztát megkenni:
8 dkg Rama
kevés sima liszt

A rudakat megkenni:
1/2 dl tejföl

A tészta alkatrészeit összegyúrtam, 8 dkg Ramából világos rántást készítettem (egy szögletes fakanálnyi finomlisztet tettem bele) és a kinyújtott tésztára kentem. Feltekertem a rudat és hideg helyen 1 órát állni hagytam.

A feltekert tésztát 6 részre kellett volna vágni, nekem dupla adagból lett 9 rúd. A felvágott tésztadarabokat egyenként vékonyra nyújtottam , ahogy csak lehet. Itt kellett volna olvasztott zsírral meglocsolni és zsemlemorzsával megkenni, amit bevallom elfelejtettem. (Egyedül az almásnál vettem észre, hogy jót tett volna neki, hogy a zsemlemorzsa felszívja a felesleges levet, de a zsír nem hiányzott belőle.) A tölteléket egy sorban halmoztam a tésztára, széleit kicsit behajtva feltekertem.

A rudakat egymás mellé tepsibe raktam, tetejüket, oldalukat vékonyan megkentem tejföllel, előmelegített sütőben sütöttem 200 fokon.

Lett 2 szál mákos, 3 almás-mákos, 4 almás. Ebbe kellett összesen másfél zacskó máktöltelék, és 15 db közepes alma meghámozva lereszelve fahéjjal, cukorral, citromlével ízesítve.
A máktöltelékről annyit, hogy egyszer véletlenül vettem, most használtam először és kellemesen csalódtam benne. Egész jó íze és ki sem folyt. Egy kis citromhéj azért még mehetett volna bele! :)
A mákos-almásba több almát kellett volna tennem, majd legközelebb... az almásba meg zsemlemorzsát...
Lehet, hogy amit írtam,abból nem jön le, de azért finom lett, még ha legközelebb a tölteléket másképp is készítem majd.
Azóta valahol olvastam, h a rétest a legmagasabb fokozaton kell sütni, úgy lesz a legjobb, legközelebb figyelek arra is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése