2008. október 30., csütörtök

Mákos- szezámmagos rúd

Ezt a receptet egy barátnőmtől kaptam. Pár hete egy tanfolyamon kínált meg ebből a sütiből és ki kellett próbálnom nekem is! Megérte! :)



Mákos- szezámmagos rúd

1 pohár tejföl
80 dkg liszt
1 evőkanál só
2 tojássárgája
8 dkg egész mák
1 csomag sütőpor
50 dkg Rama
1 teáskanál kömény
1 teáskanál szezámmag + szezámmag,
sajt a süti tetejére

Ezeket összegyúrjuk, kisujjnyi vastagra sodorjuk, vékonyabb (1cm széles) rudakra vágjuk. A tojásfehérjével megkenjük, meghintjük szezámmaggal, de lehet paprikával, köménnyel, ki mivel szereti. Közepes sütőben (180 fokon) sütjük, amíg pici színt kap.

Megint nem bírtam elolvasni a receptet, nálam egész tojás ment a tésztába és egész felvert tojással kentem meg. Magamat ismerve meglepne, ha egyszer normálisan követnék egy receptet. :)

Az eredeti recept szerint 15 dkg sajt is mehet a tésztába, én azt inkább a tetejére szórtam, és tettem még a tésztába egy teáskanál egész köményt és egy teáskanál szezámmagot. Sajttal ráért volna később is megszórni a rudakat, mondjuk 15 perc sütés után, mert eléggé megpirult.

Közben puskáztam, ki sütött még hasonlót, így találtam meg Gurmand receptjeit. Szerinte puha margarinnal érdemes dolgozni, amivel tökéletesen egyetértek, de még így sem volt könnyű meggyúrni a tésztát. Az meg, hogy először szezámozza meg a tésztát, utána sodrófával "beledolgozza" a magot és utána vágja fel, zseniális ötlet. Sajnos nem hallgattam rá, több mag került a tepsibe, mint a rudakra! :)

Mivel három és fél nagy tepsinyi adag lett, az egyhangúság elkerülése végett a fél tepsinyi sütit megcsavartam, nagyon jól mutat. Még be akartam kenni kechuppal is, tojás helyett, de elfelejtettem, majd holnap. Ugyanis egy tepsi süti még a hűtőben pihen, várja a holnapi vendégeket! :) Legközelebb érdemes lenne kipróbálni vastagabbra hagyni a tésztát, úgy csavarni meg, kechuppal, vagy pizzakrémmel megkenni és szezámmal meg mákkal megszórni, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle! A nagy kérdés, átsül-e rendesen... :)

Na és itt a végeredmény:





























Így utólag teszem hozzá: a kechup kevés ahhoz, hogy megkenjük vele, nem adja ki igazán az ízét. Legközelebb inkább pizzakrémmel próbálkozok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése