2008. október 19., vasárnap

Gyümölcskenyér

Vasárnap gyümölcskenyeret sütöttem, a receptet a Rama süteményes- könyvében találtam. Az eddigi gyümölcskenyeres próbálkozásaimhoz képest ez sikerült a legjobban, mégis hagy kívánnivalót maga után. A tészta túl tömör lett, a gyümölcsöket hiába forgattam bele lisztbe, lesüllyedtek az aljára. Nehezen jött ki a sütőformából, de ez az én saram, mert elfelejtettem a formát belisztezni. Mondjuk a legtöbb süti sikerül anélkül is, ha nem lisztezem be a formát. Mivel az íze jó lett, próbálkozom tovább.

Gyümölcskenyér 1. felvonás (október 19.)


15 dkg Rama

15 dkg cukor

5 tojás

25 dkg liszt

fél csomag sütőpor

20 dkg szárított gyümölcs

reszelt citromhéj

5 dkg mazsola

2 evőkanál rumaroma

A szárított gyümölcsöt vágjuk apróra. Keverjük össze a mazsolával, a szárított gyümölccsel és locsoljuk meg rummal. Hintsük meg 3 evőkanál liszttel.

A Ramat olvasszuk ki, a cukorral és a tojással keverjük habosra.

A lisztet és a sütőport keverjük össze és a reszelt citromhéjjal együtt keverjük a Ramás masszához, majd adjuk hozzá a gyümölcsöket. Öntsük bele kikent, kilisztezett hosszúkás sütőformába.

Előmelegített sütőben lassan süssük meg. Késsel vágjuk körbe, borítsuk ki.

Szárított gyümölcs gyanánt kandírozott citrus és cseresznyedarabokat tettem bele és birsalmasajtot.

Ááá, most ahogy olvasom a receptet, leesett, hogy csak 2 evőkanál lisztet tettem a szárított gyümölcsökre, ezért süllyedtek le. Ja először meg kellene tanulni olvasni... ez a pirulós smiley helye.

Ilyen lett...


Közben hozzáolvastam a témához. Horváth Ilona szakácskönyve szerint fél óráig kellene habosra keverni a tojást, ezért maradt volna lapos a sütim? Szerinte gyorsabb, ha szétválasztom a fehérjét és a sárgáját és úgy verem fel.

Valahol máshol azt olvastam, hogy a piskóta sütésnél a nem szabad az első fél órában kinyitni a sütőajtót. Ez lenne a megoldás az összeeső sütijeimre? :) De örülnék neki! Vissza kell fognom a kíváncsiságomat! :)



Gyümölcskenyér 2. felvonás (október 23.)


5 dkg Boci étcsokit is beletettetem plusszban a szárított gyümölcsök közé, Azuram kívánságára. ;)

A margarint nem olvasztottam meg teljesen, egy percig kis fokozaton mikróban puhítottam.

Először kikevertem a tojássárgáját a cukorral, utána adtam hozzá a margarint. Hozzákevertem a lisztet és gyümiket, majd kevés tejet öntöttem hozzá, hogy könnyebben hozzá lehessen vegyíteni tojásfehérjét. Jut eszembe, a tojásfehérjéhez 5 evőkanál vizet tettem felverés előtt.

Azzal, hogy szétválasztottam a tojásokat, több lett a massza és hogy nem nyitottam ki a sütőt 30 percig, nem esett össze. Erre fogok figyelni legközelebb is. :)

Nekem tetszik! :) Meg ízlik is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése