2008. augusztus 27., szerda

Magos buci

Ma boltba menet rámtört a nosztalgiázás. Ezt a "sütit" régebben elég gyakran sütöttem, nagyon hamar elkészül, önmagában is megállja a helyét, vagy akár egy főzelék mellé is befér. Igazából semmi extra nem kell hozzá, mégis ízletes. A receptet Ursula Summ Karcsú lesz Dr Hay nyomán című könyvében találtam- Kelt falatkák az eredeti neve- egyik fogyókúrázós korszakomban.

Magos buci

3 dkg élesztő
3 dl langyos víz
60 dkg liszt
2 teáskanál tengeri só
1 tojássárgája
4 teáskanál köménymag
4 teáskanál mák
3 teáskanál napraforgómag

Feloldjuk az élesztőt langyos vízben és liszttel szépen összedolgozzuk. Letakarjuk és meleg helyen pihentetjük 3 percig.

Kicsit átgyúrjuk sóval, napraforgómaggal és 2 teáskanál köménnyel.

19 egyenlő részre osztjuk, kerek zsemleformára alakítjuk a halmokat és kikent tepsin elhelyezzük, úgy hogy a pogácsák egymáshoz érjenek. (nekem most 26 kisebb bucim lett)

Megkenjük 2 evőkanál vízzel összekevert tojássárgával és a bucikra megszórjuk a mákot, a maradék köménymagot és még 15 percig kelesztjük.

Előmelegített sütőben 200 fokon 20 percig sütjük.

Az eredeti recept szerint teáskanál mák és szezámmag kellene a bucik megszórásához, de szezámmag most nincs itthon, elfeledkeztem róla.:) Egyébként jó hozzá még a lenmag is. Ja és az eredeti receptben 3 db napraforgómagot írnak (aztán orosz rulett- kinek jut??) ... de finom napraforgómag nélkül is. Íme a végeredmény:




2008.09.21. Magos Buci -újra


Ma délelőtt gulyáslevest főztem, mellé bucikat sütöttem, megint. :)

Amit változtattam rajta: A sót hozzákevertem a liszthez az elején: egyenletesebben oszlott el, mintha az élesztős tésztához kevertem volna. Két teáskanál só helyett hármat tettem bele, így lett pont jó, még Azuramnak sem volt sótlan. :) A bucikat több, mint 15 percig , sőt, talán 25 percig is kelesztettem langyos radiátoron, szebben megkeltek. Készítettem sajtos bucit is, nagyon fini lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése