2008. augusztus 23., szombat

Körtés sütemény

Korábban írtam, hogy garázdálkodtam egy kicsit a neten, recepteket gyűjtöttem. Ma igazából Marmalade Kókuszos, krémsajtos kakaós szeletét szerettem volna megsütni, de akárhányszor étcsokit vettem a héten, sosem érte meg a sütést. :) Délutánra azt terveztem, hogy átszaladok a boltba még egyért és megsütöm, mielőtt lába kelne, de az eső beelőzött, órák óta zuhog, úgyhogy mást kellett választanom, Lila Füge Körtés sütije lett a nyerő. Végülis osztoztam szoroztam, és nagy tepsiben sütöttem dupla adagot.



Körtés sütemény


Hozzávalók a tésztához:

4 tojás

2 dl olaj

1,5 dl tej

4 citrom reszelt héja

13 dkg cukor

37 dkg liszt

2 csomag sütőpor

4 púpos evőkanál egész mák

8 közepes körte (kevésbé lédús fajta)

Amikor a receptet kiírtam és benéztem a hűtőbe, rádöbbentem, hogy csak egy citromunk van itthon, annak is a fele héja hiányzik és a többi már túl kemény, hogy reszelni lehessen. :D Így citromhéj helyett a leve felét tettem a tésztába.

Szóval a a tojást, az olajat, a tejet és a citromlevet habosra kevertem, hozzáadtam a cukrot, a sütőporral elkevert lisztet, a mákot és simára kevertem. A meghámozott, kis kockákra (1,5 cm) vágott körtét hozzáadtam a masszához és kikent tepsiben, előmelegített sütőben készre sütöttem.


Máz:

12 dkg porcukor

8 teáskanál frissen facsart citromlé (helyett a citrom másik felének a leve)

A porcukrot a citromlével simára keverem és a kihűlt tésztára csurgattam.

Ennek a sütinek nálunk nagy sikere lett (Azuram szerint isteni), de majd még szeretném kipróbálni az eredeti verzót is!

Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése