2008. augusztus 3., vasárnap

Szilvás süti

Ma valami újat szerettem volna sütni. Múltkor kiválogattam pár receptet a fénymásoltaim gyűjteményéből, de ma egyik sem tetszett. Nem akartam élesztőset sütni, a többihez meg mind hiányzott valami, megjegyzem, ahhoz is, amit ma sütöttem, úgyhogy amíg hűlt a tészta, leszaladtam a boltba. :)
Ezt a receptet az eheti Blikk Nőkben találtam. Persze változtattam rajta, hisz különben nem én lennék. :) Ott frappánsan Málnás sütemény néven jelent meg. Mivel a közelben nemigen lehet vasárnap málnát kapni, a hűtőben lévő szilvára fanyalodtam.



Szilvás süti

Hozzávalók a tésztához:

4 db tojás
20 dkg margarin
20 dkg cukor
20 dkg liszt
3 púpos evőkanál kakaópor

A recepttel már a leírásnál összevesztem, ugyanis írta, h hagyjuk a margarint megpuhulni, aztán elfeledkezett róla... :( A receptben porcukrot írnak, lusta voltam darálni, ment bele a kristálycukor egészben és 50 g kakaóport, amit mérleg híján nem tudok lemérni, 3 púpos evőkanállal pont jó lett.

Szóval a tojásokat szétválasztottam. A sárgájához hozzáadtam a megolvasztott Ramat,meg a cukrot és habosra kevertem, majd beleforgattam a felvert fehérjét és belevegyítettem a lisztet és a kakaóport.
Magas peremű sütőformát kiolajoztam és előmelegített sütőben készre sütöttem a masszát.



Hozzávalók a krémhez:

fél kg zsíros tejföl
fél deci rum
15 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
1 tasak zselatinpor
250 ml tejszín
5-6 szem szilva

Az eredeti recept 50 ml tojáslikőrt és 30 dkg málnát írt. Mivel nincs itthon nagy készletünk szeszes italokból, a pár üveg száraz bort leszámítva, ami egyszer majdcsak belekerül a pörköltbe, vagy tovább lesz passzolva... de éppen volt egy fél deci sütőrumom! :) Szerintem az jobban passzol a szilvához, mint a tojáslikőr, szóval ezt tettem a krémbe.

Szóval a tejfölt, a rumot és a cukrokat összekevertem. A zselatint beáztattam 80 ml vízbe rövid időre, aztán folyamatos keverés mellett fel kellett melegíteni, de ne forrjon! A forró zselatint belekevertem a rumos krémbe, aztán felvertem a tejszínt és hozzáadtam azt is.
A krém felét rásimítottam a tepsiben lévő tésztára, rátettem a felvágott szilvát,aztán rákentem a maradék krémet.


2 óra hűtés után fogyasztható. És eddig még senki nem merte mondani, hogy nem jó! :) Most komolyan, egész jó lett. Igaz, ez nem a szokásos gáztepsi adagnyi süti... a legnagyobb kistepsimben sütöttem (21 cm * 30 cm-es) .



Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése