2008. augusztus 9., szombat

(Nem csak) Babatorta





KicsiZsó első szülinapjára nagyon készültem. Lázban voltam és gyűjtöttem a babasüti recepteket, mit is készíthetnék neki. Akkor ő még nem kapott tejet és a tojástól is kíméltem, mivel én allergiás voltam rá.
Egy ismerősömtől kaptam ezt a tej és tojásmentes receptet és megtetszett. Előtte egy héttel próbát tartottam, akkor pudingos-gyümis verziót próbáltam ki, a nagy napra pedig a baracklekvárosat, barackbefőttel és banánnal megpakolva. Zsó a szülinapi tortájáról csak

a gyümölcsöket ette le. :)

Apósomnak, aki nem nagyon szereti az édességet, annyira ízlett, hogy a névnapjára bevállaltam, sütök egy hasonlót, csak most ananászt teszek rá, mert azt nagyon szereti.

Babatorta

Hozzávalók a tésztához:

5 dl 100%-os almalé
25 dkg cukor
1 citrom leve és héja
2 csomag vaníliás cukor

50 dkg liszt
2 csomag sütőpor
1 csipet só
2 mokkáskanál szódabikarbóna
8 evőkanál olaj

Turmixgépben jó habosra turmixolom az almalevet, a citromlevet és reszelt héját a cukrokkal. Hozzáadom a liszt, a sütőpor, a só és a szódabikarbóna keverékét, majd végül az olajat. Jó habosra keverem és előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten 20 percig sütöm.
(az eredeti receptben 15-20 perc sütést írnak, a mi gázsütőnkkel kicsit több, mint 20 perc kell)

29 centis gyümölcstorta formában sütöttem, kissé púpos lett... most hogy belegondolok, Zsófi szülinapi tortáját is csak 4/5 mennyiséggel készítettem. Hát így jártam. :)) bár ez legyen a legnagyobb gondom, mert nagyon finom ez a tészta!


Ha kihűlt, megkenem baracklekvárral, ráteszem az ananászt és tortazselét készítek a tetejére. Ha kész lesz, teszek fel még képet!

Hmm... az ananászkonzervvel pórul jártam. :( Darabosat vettem és valami reszelékszerű volt benne. Meggondolatlanul rátettem így a tortára, meg tettem rá egy kis barackot. Mostani eszemmel inkább lementem volna a boltba és vettem volna másik ananászkonzervet... így jártam.

Ilyen lett ( remélem legalább finom):


Tapasztalatok: a süti finom lett, bár legközelebb friss gyümivel fogom kipróbálni befőtt helyett. Azuram szerint kellett a vastagabb tészta, mert így legalább a lekvár nem "áztatta" el teljesen. Elkészítés után egy napot pihent a torta a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek.

2008.12.23

Ma megint babatortát sütöttem. Két kisebb maci alakú formába is tettem masszát, így lett pont jó az adag. Kóstolás csak holnap. :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése