2009. március 1., vasárnap

Citromos-kókuszos csoda

Ma megint A sütés bibliájában garazdálkodtam. Bár a végeredmény laposabb lett, mint vártam, inkább keksznek mondható, de finom.

Citromos-kókuszos csoda

6 dkg margarin
1 bögre cukor (24 dkg)
2 tojás
1½ teáskanál
frissen reszelt citromhéj (helyette fél citrom leve)
1½ bögre finomliszt (45 dkg)
2 teáskanál sütőpor
¼ teáskanál só
1 bögre kókuszreszelék (12 dkg)

Kikevertem a margarint, a cukrot, a tojásokat és a reszelt citromhéjat, illetve a citromlevet, mert már csak kopasz citromom volt itthon. Egy másik tálban összekevertem a lisztet, a sütőport, a sót és apránként beledolgoztam a margarinos keverékbe, majd belekevertem a kókuszreszeléket is. Lefedve 1 órát pihentettem a hűtőben, majd 2,5 cm golyókat formáltam belőle. Egymástól 5 cm távolságra helyeztem őket sütőpapírral bélelt tepsibe. Előmelegített, 150 fokos sütőben sütöttem 18 percig. Aki hosszú távra tervez, tárolja fémdobozban őket. :) 40 darab lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése