2009. március 22., vasárnap

Kókuszos kuglóf

Ma megint A sütés bibliáját vettem elő, találtam benne Kókuszos egyensúlytésztát nevű sütit, azt próbáltam "bögrétleníteni". A süti tésztájába kókuszkivonatot ajánl, helyette jobb híján egy fiola citromaromát használtam. A mázat lespóroltam, elég édes a süti anélkül is, sőt legközelebb 28-30 dkg cukrot teszek csak bele, bőven elég annyi is. Nagyon finom, omlós süti.

Kókuszos kuglóf

35 dkg cukor
25 dkg margarin
5 tojás
35 dkg liszt
fél csomag sütőpor
10 dkg kókuszreszelék
fél teáskanál só
1 bögre író vagy savanyított tej (1 evőkanál ecethez keverünk annyi tejet, hogy 2,5 dl folyadékot kapjunk. Felhasználás előtt hagyjuk állni 5 percig. )

A tojássárgát elkeverjük a cukorral, hozzákeverjük a margarint, a savanyított tejet, a sütőporral elvert lisztet a kókuszreszeléket és a sót. A tojásfehérjét 5 evőkanál vízzel kemény habbá verjük. Egy kevés habbal lazítjuk a tojássárgás masszát, majd a többi habot is lazán belekeverjük, majd a masszát kikent kuglófformába borítjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon 50 percig sütjük, vagy amire a tűpróbát kiállja. Rácson hagyjuk hűlni. Körülbelül fél óra múlva kiborítjuk a formából, megszórjuk porcukorral és bezsebeljük a dicséreteket. :))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése