2009. január 28., szerda

Virslis kiflik

Ma komoly fejtörést okozott, hogy mit főzzek. Eddig gyűjtöttem pár receptet, hát nem eltűntek nyomtalanul? El lehet képzelni (na jó, kis túlzással :D ) a spájz szinte üres, kinn tombol az ítéletidő, és még anyukámat is meghívtam ebédre... Volt a hűtőben 4 dkg élesztő, kiindulásnak. Szóval összedobtam a tésztát, amikor jött az anyukám, a boltba lerohantam, megvettem a hiányzó hozzávalókat, aztán folytattam a sütést tovább, közben kilihegtem magam, meg levest főztem. :) Nagy sikerem volt vele, bár Zsónak a legjobban a virsli tetszett benne, azt ette ki először! A receptet itt találtam.

Virslis kiflik

3 dl tej
1 teáskanál cukor
5 dkg élesztő (elég 4 dkg is :) )
50 dkg finomliszt
1 púpozott teáskanál só
1,5 dl olaj

Az élesztőt kis langyos tejben, a cukorral felfutatjuk. Azután a hozzávalókból sima, egynemű tésztát dagasztunk és kb. 1 óra alatt duplájára kelesztjük. Ha kész 3 egyforma cipóra osztjuk és egyenként kb. 20 cm átmérőjű kerek lappá nyújtjuk. Mindegyiket 8-8 részre vágjuk, úgy, hogy a kört először függőlegesen, majd vízszintesen is félbevágjuk. Majd az így kapott negyedeket szintén még megfelezzük. A virsliket (egyet általában három darabba szoktam vágni, mert különben túl kicsi lesz és csak a tészta fogja uralni a sütit) a háromszögek szélesebb oldalára helyezzük, majd a csúcs felé haladva feltekerjük. Kicsit formázzuk és így helyes kis kiflijeink lesznek. (Igazából az első buciból lettek kiflik, a többinél behajtottam a csücsköket és batyukat készítettem. ) Sütőpapírral bélelt vagy olajjal kikent tepsibe rakjuk őket. A tetejüket felvert tojással lekenjük, sajttal megszórjuk (trappista vagy füstölt), majd előmelegített sütőben, jó közepes lángon kb. 20 perc alatt szép aranybarnára sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése