2009. január 17., szombat

Pogácsa

Ma valami újat próbáltam volna ki. A Világ Legjobb Pogácsáját szemeltem ki, de amikor összehasonlítottam a bevált receptemmel, észrevettem, hogy a hozzávalók nem sokban különböznek. Aztán kinéztem Millie rágcsáját, de nem volt kedvem este nekiállni, majd legközelebb, úgyhogy maradt a régi jól bevált recept, amit évekkel ezelőtt egy helyi újságban találtam.


Pogácsa

50 dkg liszt
25 dkg margarin
2 tojássárgája
3 dkg élesztő
tej (0.5+1.5 dl)
só (1 teáskanál)
sajt a tetejére

A liszt egyharmad részéhez hozzádolgozzuk a Rama-t és cipóvá formázzuk. Felfuttatjuk az élesztőt, fél deci langyos tejbe teszünk egy mokkáskanálnyi cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és langyos helyen megkelesztjük.

A maradék liszthez adunk egy teáskanálnyi sót, a két tojássárgáját és a felfuttatott élesztőt. Annyi langyos tejjel dagasszuk össze, hogy könnyed, gyenge tésztát kapjunk. (Én másfél deci tejet tettem bele, egy picivel lett több, mint kellett volna, de kevés liszttel ellensúlyoztam) Formázzuk ezt is cipóvá úgy, hogy kis mélyedés legyen a közepén négy füllel. Tegyük bele a vajas tésztát, borítsuk be a fülekkel, majd nyújtsuk tepsi nagyságúra. Széltében és hosszában is hajtsuk harmadára és az így kapott "kockát" lefedve tegyük be a hűtőbe fél órára. A nyújtás hajtogatás műveletét háromszor ismételjük meg, fél órás pihentetési közökkel.

Végül ujjnyi vastagságúra nyújtsuk ki, késsel csíkozzuk be a tetejét, kenjük meg tojásfehérjével, szórjuk meg reszelt sajttal, majd kis szaggatóval szaggassuk ki. A pogácsákat két tenyér között sodorjuk meg kissé. Hideg sütőbe téve 180-200 fokon 10-15 percig süssük.

A recept végével nem vagyok kibékülve. A második tepsiben levő pogácsák sokkal szebbek és puhábbak és nagyobbak is lettek, legközelebb az elsőt is meleg sütőben sütöm. Nekem 180 fok körüli hőmérsékleten 25 perc alatt sültek meg a pogik. 51 db lett.

Ja és hogy fokozzuk az élvezeteket, most füstölt sajtot tettem a tetejére, nagyon finom lett vele! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése