2009. augusztus 15., szombat

Mákos-mazsolás kuglóf

Egy ideje nem írtam. Ez annak tudható be, hogy lecseréltem a konyhámat (a lakással együtt :D ), még mindig nem sikerült utolérnem magamat és sütni sem volt időm. Beteljesült a vágyam, mostantól új beépített elektromos sütővel nyomom az ipart.
Elsőnek egy kuglófot próbáltam ki, amit már korábban sütöttem, de az arányokra nem emlékeztem pontosan. Kiindulópont egy mazsolás kuglóf, csak a liszt egy részét lecseréltem darált mákra és cukorra.

Mazsolás-mákos kuglóf

12,5 dkg darált mák
22,5 dkg porcukor
40 dkg liszt
3 dl tej
3 tojás
13 dkg olvasztott margarin
10 dkg mazsola
2,5 dkg élesztő
kevés só, citromhéj vagy citromlé

1 dl langyos tejet, egy teáskanál cukrot és az élesztőt összekeverjük és felfuttatjuk. A lisztben elkeverjük a sót, a porcukrot, a mákot, a reszelt citromhéjat, a tejet, a tojást , az olvasztott vajat és a felfuttatott élesztőt. Végül hozzáadjuk a mazsolát. Megkelesztjük és 200 fokos sütőben készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése