2008. július 12., szombat

Köményes kifli


Ma ezt, a sütit készítettem el, családi reccept alapján készült.



Köményes kifli

Hozzávalók: (két tepsinyi adag, 48 darabhoz)

90 dkg liszt

22,5 dkg Rama

3,75 dl tej

3 dkg élesztő

só ízlés szerint

1 tojás (a tetejét megkenni vele)

Az élesztőt felfuttatjuk langyos cukros tejben (1 teáskanál cukorral) , aztán összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Meleg helyen megkelesztjük. Ha megkelt, 6 részre osztjuk, cipót formálunk belőlük és kör alakúra nyújtjuk. 8 körcikkre vágjuk, ezeket feltekerjük és olajjal kikent tepsibe tesszük. Meleg helyen még 10 percet kelesztjük, közben megkenjük felvert tojással, megszórjuk őrölt paprikával és köménnyel és előmelegített sütőben készre sütjük.

Feltekerés előtt az anyukám a kifliket megkeni olajjal, szerintem felesleges.



Ma kreatív napom van, úgyhogy néhányba tettem mentás csokit is, és a tetejükről a köményt, meg a paprikát kihagytam. Féltem, hogy kifolyik a csoki, jól belecsavartam a tésztába és külön tepsibe tettem, de nem folyt ki, fini lett! :)

A csokis változathoz a legnagyobb cipót használtam el. Tescos táblás borsmentás csokit tettem bele, kiflinként 1 kockát. A csokit a tészta szélére tettem, onnan kezdtem feltekerni, a lehető legszorosabban. Ezt a tepsi sütit kelesztettem legtovább, amíg a többi sült, a tűzhely tetején melegedett.



Tapasztalat: a tésztát sosem sütőm túl sósra (Azuramnak nem lehet elég sós), nekem jó így. Lehet egyáltalán túl sósra csinálni? Ma szerintem egy vagon sót tettem bele :) Legközelebb lemérem mennyi egy vagon, lesz mihez viszonyítani. Körülbelül két és fél órába telett elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése